نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ستاره مشهدی تراکتور در آستانه اخراج| مخمصه سعید!

  • کد خبر: ۵۳۹۱۵
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ستاره مشهدی تراکتور در آستانه اخراج| مخمصه سعید!
هافبک مشهدی تیم فوتبال تراکتور در آستانه قرار‌گرفتن در فهرست خروجی این باشگاه است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هافبک مشهدی بعد از درخشش در سیاه‌جامگان، چمدانش را به مقصد ماجراجویی در فوتبال ایران بست و در همان جوانی عازم تهران شد تا برای تیم بادران بازی کند. نزدیکان به واسعی مدعی‌اند او چند‌برابر پولی که سیاه‌جامگان به او می‌داده، دریافت کرده و مسیر زندگی حرفه‌ای‌اش را با عضویت در باشگاه لیگ‌یکی بادران تهران تغییر داده است. سعید واسعی خیلی سریع پله‌های ترقی را طی نکرد و برای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران بالا‌و‌پایین زیادی دید.
 
با‌این‌همه دست روزگار از ابتدای‌۲۰۲۰ تا‌به‌امروز روی خوشی به او نشان نداده و ستاره با انواع‌و‌اقسام بدشانسی‌ها به جایی رسیده که حالا در آستانه قرار‌گرفتن در فهرست خروجی باشگاه تراکتور است. مرور مسیر فوتبال حرفه‌ای سعید واسعی از سیاه‌جامگان تا تراکتور نشان می‌دهد فوتبالیست بیست‌وشش‌ساله مشهدی برای رسیدن به موفقیت، گاه تعلل کرده و گاه، چون حالا به وضعیت شوم گرفتار شده و کوک ناکوک سرنوشت، او را از پیشرفت باز داشته است.

بادران اولین مسیر شکوفایی

سعید واسعی کارش را از سیاه‌جامگان آغاز کرد و خیلی زود همه توجه‌ها را به خودش جلب کرد. با‌این‌همه درخشش او در بادران، تیم‌های لیگ‌برتری را برای به‌خدمت‌گرفتنش حریص کرد. واسعی در بادران هم در بازی هت‌تریک کرد و هم در شمار گل‌های سه‌امتیازی‌اش به هت‌تریک رسید. او در دیدار مقابل خونه‌به‌خونه بابل که از قضا پخش زنده تلویزیونی هم داشت، هت‌تریک کرد تا همه نگاه‌ها را به سوی خودش جلب کند. اتفاق ویژه برای واسعی، تغییر‌پست بازی‌اش بود. محمد ربیعی، مربی کنونی مس رفسنجان، که آن‌موقع سرمربیگری بادران را به‌عهده داشت، واسعی را از پست مهاجم یک خط عقب‌تر آورد و به عنوان یک هافبک‌مهاجم از او استفاده کرد؛ تغییر‌پستی که به شکوفایی بیشتر این بازیکن مشهدی منجر شد.

سوار بر پیکان آرزو‌ها

تیم پیکان شاید صید بزرگی از دریای تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال ایران، برای هافبکی که رؤیا‌های بزرگ در سر می‌پروراند، نبود. با‌وجود‌این سعید واسعی در سال‌۹۷ به پیکان پیوست تا بتواند از طریق پیکان به لوکس‌سواری در تیم‌های بزرگ پایتخت برسد. سعید واسعی در بادران ۵۳ بازی انجام داد و ۹ بار پایش به گل‌زنی باز شد. او در پیکان نیز با‌وجود ۴۷ بازی تنها ۶ گل زد، اما نقش مؤثر او در میدان، توجه کارشناسان فوتبال را به خود جلب کرد. سعید واسعی بلافاصله بعد از یک فصل حضور در پیکان، مورد‌توجه استقلال قرار گرفت. ستاره اقبال سعید قرار بود بدرخشد؛ اما....

تعلل استقلال، سرنوشت سعید

هافبک مشهدی برای درخشش در اردوگاه ارتش آبی پایتخت به پایان دوران قراردادش با پیکان یا دریافت رضایت‌نامه از این باشگاه نیاز داشت؛ مسئله‌ای که هیچ‌وقت اتفاق نیفتاد و واسعی برای پوشیدن پیراهن آبی‌های پایتخت حسرت‌به‌دل ماند. نیم‌فصل گذشته بود که از باشگاه استقلال با دفتر باشگاه پیکان تماسی مبنی‌بر درخواست جذب ستاره این تیم گرفته شد. با‌وجود‌این پاسخ منفی قاطع پیکانی‌ها سبب شد تا استقلالی‌ها، ولو موقت، پا پس بکشند. همین مسئله از نظر روحی‌روانی سعید واسعی را در وضعیت سختی قرار داد. او که به‌اذعان خودش یک استقلالی دو‌آتشه بود، در یک‌قدمی رسیدن به تیم محبوبش با مانع پیکان‌سواران رو‌به‌رو شد؛ اتفاقی که بدجور دلش را سوزاند.

چند درصد قصور، چند درصد دریافتی بیشتر!

با پایان‌یافتن لیگ فرسایشی و کرونا زده نوزدهم فوتبال، پیشنهاد باشگاه استقلال برای جذب واسعی باز هم روی میز مدیران پیکان قرار گرفت؛ پیشنهادی که این‌بار گویا جدی‌تر بود و واسعی حتی چند‌بار در مصاحبه‌های متعدد خبر از قطعی‌شدن توافقاتش با استقلال داد. اما درست سر بزنگاه و وقتی قرار بود هافبک مشهدی به مراد دلش برسد، استقلالی‌های ترسیده از عدم فسخ نهایی واسعی با پیکان از خرید این ستاره پشیمان شدند و پا پس کشیدند.
 
واسعی هم مانده از استقلال و رانده از پیکان، در ساعات پایانی فرصت نقل‌و‌انتقالات پیش‌فصل پیراهن تراکتور را به تن کرد؛ پیراهنی که چندان برایش خوش‌یُمن نبود و درست یکی‌دو هفته بعد از این انتقال شکایت پیکانی‌ها مبنی‌بر غیرقانونی‌بودن فسخ واسعی، ورق را برگرداند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی پرونده به‌خاطر چند درصد دریافتی بیشتر از مورد مقرر در قرارداد برای فسخ یک‌طرفه، حکم به محرومیت واسعی داد. بر‌این‌اساس سعید واسعی نه‌تن‌ها ۴ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شده، بلکه به پرداخت مبلغ ۱۲‌میلیارد و ۴۶۵‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال بابت غرامت و پرداخت مبلغ ۲۷۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۶۰ ریال بابت هزینه دادرسی محکوم شد.

واسعی از فهرست تراکتور خارج می‌شود

حالا باشگاه تراکتور تبریز قصد دارد نام هافبک محروم خود را از فهرست این تیم خارج کند. طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین باشگاه تراکتور و سعید واسعی امضا شده است، این بازیکن باید شخصا جریمه باشگاه پیکان را پرداخت کند و از این باشگاه رضایت بگیرد. بر‌همین‌اساس باشگاه تراکتور به‌دلیل محرومیت چندماهه واسعی قصد دارد مبلغ قرارداد این بازیکن را کاهش دهد و حتی این امکان وجود دارد که در صورت مخالفت واسعی با کسر مبلغ قراردادش، قرارداد این بازیکن به‌طور‌کامل با باشگاه تراکتور فسخ شود.
 
واسعی قراردادی دو‌ساله با باشگاه تراکتور دارد که رقم قرارداد سال اول این بازیکن ۳‌میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان و رقم فصل دوم، ۵ میلیارد و ۳۹۵‌میلیون تومان است. البته این‌ها همه در حالی است که هوشنگ نصیرزاده می‌گوید هیئت مدیره باشگاه تراکتور از فسخ با واسعی منصرف شدند، اما می‌خواهند ۴۰ درصد قرارداد این بازیکن را کسر کنند! از طرفی و اسعی باید خودش رقم جریمه‌اش را بدهد. مسائلی که واسعی را در بد مخمصه‌ای قرار داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->